AUTOart 1:18 MERCEDES-BENZ 190E 2.5-16V EVO2 1990 (METALLIC

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AUTOart 1:18

MERCEDES-BENZ 190E 2.5-16V EVO2 1990

(METALLIC BLACK)


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- / The Mercedes 190 E 2.5-16 Evolution II is now 30 years old. This sports car was the homologation model of the racing car entered in DTM. It was built in a small series of 502 units, and all of them were the same colour.

The Mercedes 190 E 2.5-16 Evolution II had a power output of 235 hp. This sports car - which fans call "EVO II" - was the highlight of the Mercedes 190 (Type 201). This model was a great success 30 years ago. Coming back to the sports car, it was sold at the time at DM 115,259.70. It was much more expensive than a Mercedes-Benz 190 E with 109 hp, it cost three times as much.

The EVO II made its debut at the 1990 Geneva Motor Show. One year earlier, Mercedes had already presented the 190 E 2.3-16 Evolution ("EVO I"), also designed as a homologation model for passenger cars used in DTM. At least 500 units had to be built to meet the specifications. The Mercedes 190 E 2.3-16 first presented in 1984 served as the base model.

The four-cylinder engine M 102 with 235 hp was developed under the direction of Jörg Abthoff. He and his colleagues (Rüdiger Herzog, Dag-Harald Hüttebräucker and Rudolf Thom) built this engine on the basis of the EVO I powertrain. Two metallic catalytic converters were fitted in series in the EVO II. The engine could run at 7,700 rpm, which was made possible among other things by reducing the weight of the connecting rods and by using four counterweights instead of eight on the crankshaft.

Its rear spoiler makes the 1990 EVO II one of the most dazzling Mercedes-Benz vehicles since the 300 SL "Gullwing" (W 198) of 1954. The spoiler was developed by aerodynamic engineer Rüdiger Faul (Mercedes Development in Sindelfingen) together with Professor Richard Läpple from the Technical University of Stuttgart.

This car shines in both beauty and performance.

 

- / La Mercedes 190 E 2.5-16 Evolution II a maintenant 30 ans. Cette voiture de sport était le modèle d'homologation de la voiture de course engagée en DTM. Elle a été construite en petite série de 502 unités, et tous les exemplaires portaient la même couleur.

La Mercedes 190 E 2.5-16 Evolution II développait une puissance de 235 ch. Cette voiture de sport - que les fans appellent "EVO II" - a mis en lumière la Mercedes 190 (Type 201). Ce modèle a connu un grand succès il y a 30 ans. Pour en revenir à la voiture de sport, sachez qu'elle était vendue à l'époque à 115 259,70 DM. Elle était bien plus onéreuse qu'une Mercedes-Benz 190 E de 109 ch, elle coûtait trois fois plus cher.

L'EVO II a fait ses débuts au Salon de l'automobile de Genève de 1990. Un an auparavant, Mercedes avait déjà présenté la 190 E 2.3-16 Evolution ("EVO I"), également conçue comme modèle d'homologation pour les voitures de tourisme utilisées en DTM. Au moins 500 unités devaient être construites pour répondre aux spécifications. La Mercedes 190 E 2.3-16 présentée pour la première fois en 1984 a servi de modèle de base.

Le moteur quatre cylindres M 102 de 235 ch est développé sous la direction de Jörg Abthoff. Lui et ses collègues (Rüdiger Herzog, Dag-Harald Hüttebräucker et Rudolf Thom) ont construit ce moteur sur la base du groupe motopropulseur de l'EVO I. Deux convertisseurs catalytiques métalliques on

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